Leta i den här bloggen

onsdag 9 december 2009

Jag är förälskad i

... nä, jag älskar min lägenhet som jag hyr av världens bästa hyresvärd ... Jag hade absolut köpt den om det varit en bostadsrätt ...

... men nu har jag, som den elaka mamma jag är, planer på att putta (läs *sparka*) den sista gökungen ur boet och då blir den här lägenheten både för stor och för dyr ... tyvärr är det senaste mest ledsamt!

... men ...

... idag var jag och tittade på en sekelskiftestvåa, tre minuters cykelväg från mig som hade de största valvfönstren jag sett och blev genast förälskad ... ja, man kan nästan säga att jag skulle "fria" direkt om jag fick chansen!

Nu måste ju hon gilla min lägenhet också om vi ska byta, men en sak som vi upptäckte var att hennes farföräldrar bott på min gård och att hon hade en fasligt massa positiva minnen härifrån ...

Ni som inte håller tummarna nu skickar jag en ond förbannelse över ... Hubraskum, serdurium och diskalastim  #¤h/(¤#"% ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar