Leta i den här bloggen

måndag 26 oktober 2009

Jag - vulkanen Etna

Ingenting kan få mig så upprörd som när tjänstemän, utan medicinsk kunskap inom psykiatri eller neuropsykiatri anser att man kan "uppfostra bort" funktionshindren och att de påtalar alla misslyckanden klienterna gått igenom utan att ställa sig frågan VARFÖR ...

Att man på 2000-talet har så dåliga kunskaper kring ADHD, Borderline eller Schizofreni gör mig mörkrädd ... och ännu mörkräddare blir jag när dessa sitter och fattar beslut för den här målgruppen ...

Idag förvandlades jag till vulkanen Etna eller som en av mina klienter sa ... en ilsken Pittbullterrier ....

... jag kommer att fortsätta få "utbrott" tills man beter sig civiliserat och humant mot ALLA som behöver stöd och hjälp i någon form ...

Så var det sagt!

Du missar väl inte Veikens cancerkampanj "Hjälp mig hjälpa" 091025-091124?
Läs mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar