Leta i den här bloggen

onsdag 26 augusti 2009

Fotobloggen en onsdag

Tänkte först fotografera mitt "sy-i-knappen-projekt" men jag hade liksom fäst tråden så noga att det tog evigheter att komma loss ... ett möte väntade ...

Håll till godo med lite bilder från min förra hemstad Lund, eller "Lond" som man säger här nere ...

Fjäril på Fjärilsbuske utanför mitt kontor

Här hinner jag sällan slå ner rumpan men det är "någon" som likt förbaskat ställer till oreda här ...

Akademiska Föreningen i Lund, AF-borgen

Det är här kören sjunger in våren (sänds på TV varje år)

I detta torn finns en fantastisk ektrappa och den är alldeles speciell eftersom en svensk kung red upp på sin häst i den ... kommer bara inte ihåg vem av tokstollarna det var ...

... och en dörr till allas vår Vitlök

Domkyrkan

Klockspelet

Här döptes soldatsonen för 20 år sedan

Den största "sjuarmade" jag har sett i allafall

Gravvalven under kyrkan

Biskoparnas egen lilla hörna

... Ja, roligare än så här blev det inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar