Leta i den här bloggen

torsdag 30 juli 2009

Överraskningen?!?!?

Det ringde på min porttelefon ... Jag var väl inte överdrivet snabb med att svara ... här "nere" ska ju allt vara så förb... planerat .... och nått planerat besök hade jag inte inskrivet i min agenda!

Tar luren och säger:

-Ja, det är Catarina?

-Hej mamma, överraskning!!!!!

-Jaha?!?. ... menar du att DU är överraskningen?

-Jaaaaa!!!!!

... upp släntran en vuxendotter med två matkassar ´fyllda till bredden ... hon ska göra storkok...

Jag: Men Moa varför lagar du inte maten hos dig?

Moa: Jag har ingen tändare och jag begriper inte hur den jä....la gasspisen fungerar ...

Jag står liksom redan med en middag och dessutom har jag krånglat till det med att putsa resterande fönster mellan kollen i grytorna ...

Moa vill göra stor sats av "Chilikonken" och köttfärssås ...

Jag: Spisen är din om tre minuter ....

Moa: Ska bara vila i femton minuter ...

............ *gäsp* ... en halvtimme har gått '''

.............*dubbelgäsp* nu är det snart två timmar men på nått förunderligt vis blir båda dessa anrättningar lagade ... av mig!

... kändes faktiskt "litta" trivsamt och det bästa med alltihop är att hon åker hem till sig och jag får ha min egen säng alldeles för mig själv ... ja, om Gösta Kattfan tillåter ;-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar