Leta i den här bloggen

onsdag 22 juli 2009

Häck väck våt fläck

Katamaranen gled in mot Bornholm och när vi äntrade hotellet i Gudhjem var det ju liksom dags att hänga upp kläder ...

Så klart var det så att korken på min stora flaska med linsvätska hade öppnat sig ... Det var liksom "hela havet stormar" i min resväska ... Dessvärre hade alla vita kläder fått lustiga "batikmönster" och en Stattinskas humör sjönk snabbare än katamaranens ankare....

.... å det är då en bästa vän kommer till undsättning ....

Genast knåpade denna klippa ihop en sång om missödet ... Ni vet den den här låten (kan ju inte visa You Tube på Metrobloggen) fast istället blev det "klorin, klorin" för detta inhandlades i raketfart och hotellet "lånade ut" en tvättmaskin för 75 bagis ... men den summan låter mer som en första avbetalning på tvättmaskinen i min skrala kassas värld!

Världspremiären av denna text kommer förhoppningsvis att släppas inom kort!

... men utan detta missöde hade det inte varit en Stattinska på minisemetser, jag lovar ... det tillhör ju liksom att jag står för den här typen av "underhållning", ja klantigheterna alltså!

Avslutar med en "fylleriblogg" och fyller ut med bilder.

God natt eller god morgon!

Hamnen i Gudhjem

... hör vågornas brus

... varför fotograferar man ogräs?

Hammershus

vid ringmuren

... lovar ... det kommer inte fler nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar