Leta i den här bloggen

fredag 24 juli 2009

Gösta Kattfan

När Gösta var utekatt ville han vara ute när han var är inne och tvärtom, och ofta samtidigt

Varje katt som missar en mus låtsas att den var ute efter det vissna lövet, Gösta också

Min hund Bimbo (hon var lite korkad som valp därav namnet och hon finns numera i de sälla jaktmarkerna) kom när jag kallade på henne; Gösta tar emot meddelandet och ber att få återkomma.

Problemet med att dela säng med Gösta är att han hellre sover på mig än bredvid mig.

Om Gösta inte sover PÅ mig kan jag ligga i sängen ... ute på kanten.

Om det är något jag saknar hos Gösta så är det brist på fantasi.... Hur roligt är det att leka kurragömma med någon som gömmer sig på samma ställe varje gång, bakom köksdörren ... Jag får ju ingen utmaning alls ... 

Räkor, torsk, sill och annat som kattor älskar, det ratar Gösta... Hans lycka är när han lyckas stjäla en bit äpple, slicka ur såsskålen med pepparsås eller sno en bit saltad tjälknöl ...


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar