Leta i den här bloggen

onsdag 29 juli 2009

Catfight

När jag skulle lägga mig i måndagskväll .... i nya rummet och den egna sängen blev det fight, ja nästan slagsmål och handgemäng mellan GK (Gösta Kattfan) och mig.

GK la sig, sin vana trogen på den ena mina kuddar, jag på höger sida och han på vänster ... det är så han velat ha det ....

Nu hade Stattinskan bestämt att här skulle bli andra bullar av ... nya regler helt enkelt ... GKs plats skulle vara nere vid fotänden hädan efter ...

Efter att ha flyttat en katt tjogofem gånger till fotänden och han likt en guttaperkaboll snabbt studsade tillbaka till huvudkudden hissade han äntligen vit flagg och stannade snällt där nere ... lite moloken men han stannade....

Så vaknar jag mitt i natten och är helt övertygad om att jag befinner mig mitt i "Motorsågsmassakern" ... I mitt underben har en katt naglat sig fast med tänder och klor. Skulle precis börja skälla men såg på hans min att; fick han inte vara på mitt territorium så skulle jag ge fan i hans ...

I natt ska jag se till att hålla fötterna på rätt sida om sängen ... men det är fotänden som gäller GK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar