Leta i den här bloggen

fredag 12 juni 2009

Skrotad och tillintetgjord

Fick ju lämna in min 3-åring till verkstan för någon månad sedan .... ja, digitalkameran alltså..

I min mobil fick jag en kod där jag kunde följa reparationsstatusen på nätet... himla bra påfund!

Idag fick jag veta att den var färdigskruvad och åkte glad i hågen till inköpsstället.

Tog min nummerlapp och väntade tåligt på min tur... nä fy faan vad jag ljuger... vänta i kö är inte min grej och jag hann snickra ihop en massa nya, riktigt fyndiga svordomar i mitt huvud. Sa dem inte högt gubevars!Jag är också så himla bra på att sucka högt och på så sätt får jag det liksom att gå lite snabbare...

Min tur, en servicekilles smattrande på tangentbordet och sedan kommer det ....

En sorglig min, ack, ack... tyvärr ...

-Den gick inte att laga, jag är ledsen! Den har skrotats!

Det är nu ni ska börja tycka synd om mig och förbereda er på att skriva ledsamma och peppande kommentarer ....

Men skit i det gott folk för jag fick en ny kamera i samma prisklass som jag betalade för min gamla för snart tre år sedan och alla som har ett uns hum vet ju att priserna har gått ner och prestandan höjts ...

Men ojsan vilket uppköp, nu har jag en kamera upptaterad á la 2009 och en ny GRATIS försäkring på tre år.

Fredagen går liksom inte bara "så där" utan är precis som gjord för mig! Att det sedan regnar smånubb och är höststormar över Skåneland tänker jag förlåta vädergudarna för!

Just det ja.... Skulle ge Majken den här låten för att hon är en fantastisk, rar och rolig människa, på bloggen, msn och i telefon! Den gör mig glad och eftersom du är lite trött och sliten hoppas jag att det spritter lite i gammelbenen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar