Leta i den här bloggen

söndag 14 juni 2009

Redan söndagkväll?

Har haft så trevligt att jag knappt märkt att det hunnit bli söndagkväll.

Fredagen blev det en välbehövlig soffkväll och lördagen startade jag upp med tokfart. Åkte till Telenoraffären och valde ut en telefon.... gick på priset, naturligtvis skulle det vara den dyraste. Nu var den lite väl avancerad för en Stattinska med begränsad teknisk kunskap och faktiskt för stor trots att jag har labbar som dasslock, så jag tog den näst dyraste, även om det sved och fick den gratis om jag förlängde mitt gamla abonnemang... Sagt och gjort!

På eftermiddagen vimlade jag på Lilla Torg i Malmö och råkade få i mig två kalla öl i solskenet. Träffade på Yngvesson (fd Mff-spelare, de du Kaffehörnan) och eftersom han är Sundvsallsbo tyckte jag liksom att jag kände honom och fick ju lov att slänga lite käft på genuin norrländska.

Lagade Vitlökens goda laxgryta med Ajvar tillsammans med god vän, åt och drack och kom hem i anständig tid, mest för att jag är livrädd för Malmö efter mörkrets inbrott!

Idag har jag avverkat Trelleborgen, Snogeholm- och Marsvinsholms slott och var så trött av allt trevligt att söndagmiddagen inmundigades på korvmojjen i Skurup ... av alla platser!

I morgon är det bara 4,5 dag kvar till ledighet!

Skulle lagt in bilder jag knäppt under helgen men det funkade inte trots alla ramsor av fula ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar