Leta i den här bloggen

onsdag 10 juni 2009

Ljuger så bra

VARNING... lååångt inlägg!

Om det är något som irriterar en Stattinska och om det finns tillfällen då jag ljuger (jag avskyr lögner i vanliga fall) så är det när unga, snabbsnackande, för all del snygga grabbar strategiskt placerat sig i entréer för att sälja mobilabonnemang.

...- men bara en minut??? Då brukar jag fråga hur mycket dom är villiga att betala för den dyrbara minuten i mitt liv men får sällan något svar...

Idag överfölls jag av en ung, stilig man ... svärmorsdröm tänkte jag men vuxendottern är ju upptagen och soldatsonen är inte lagd åt det hållet och han var för lång för min smak, eller han hade väl inte riktigt åldern inne heller.

Han ville sälja nått slags familjeabonnemang...

Första lögnen: Men mina barn bor inte hemma och de har egna familjer! Sanningen: Med ett familjeabonnemang tror kottarna kanske att jag vill att de ska bo hemma tills de blir trettio, milde tid!!!

Han undrade hur mycket jag ringde för...

Sanningen är ca 700 kronor och andra lögnen slank ur min väna käft...knappt 200 riksdaler, matcha det med ett abonnemang som är mer fördelaktigt än det jag har idag.

Okej sa han då, om du förlänger i 24 månader får du den här telefonen. Ja, så kom då den tredje lögnen: Men snälla du, den där telefonen har jag redan haft och den var då rakt inget att ha...

Då tar han fram några andra modeller och jag har synpunkter på varenda en ... för klumpig, dålig kamera, fel färg ...

Då säger han att jag ska gå in på Telenors butik, välja ut en modell, komma tillbaka och teckna ett 24-månaders abonnemang och få den telefon jag valt ut....

Jag valde ut värstingmodellen och i morgon står jag och ler nere i entrén med den långe och skriver min signatur på ett förlängt abonnemng.

Faan, hur ska jag nu förklara för barnen allt jag lärt dem... Brott lönar sig inte och ljuger du kommer sanningen ikapp dig????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar