Leta i den här bloggen

måndag 29 juni 2009

"Kärleksbrev"

Kom hem denna måndag efter att ha arbetat långt utöver vad lönebeskedet visar. Hittade ett "kärleksbrev" på dörrmattan från försäkringsbolaget. Tjoho, tänkte jag, nu kan jag äntligen lämna in min påbackade Chrysler och den kan liksom bli sommarfin ....

Istället var det ett sånt där kärleksbrev som jag genast tänkte kasta in i öppna spisen .... om jag hade haft någon!

Bilförsäkringen .... Bor liksom på fel gata, premien är högre i de här trakterna eftersom det är så mycket trafik och långt högre än vad sifferkombinationen på lönelappen ger utrymme till den här månaden.... 8500 bagis.

Låser in mig på toaletten med tuschpennor och tillverkar egna tusenlappar av lagomt stora toalettpappersbitar... Nån fler som behöver?

Så nu står det penningförfalskare i mitt CV också ... Det tar sig sa mordbrännaren (förlåt Petra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar