Leta i den här bloggen

onsdag 22 april 2009

Powerwalk på kyrkogården

Vilken annan än jag skulle komma på idén att powerwalka på kyrkogården? Runt, runt ...

Kyrkogården ligger i kvarteret Sorgenfri ... Ganska opassande kan man tycka. Här om någonstans finns ju sorgen ...

På en kyrkogård är man ju aldrig ensam liksom, det finns ju hur många själar som helst runt omkring en så man borde känna sig trygg.

Tror ändå att jag väljer ett annat stråk i morgon, det kändes inte helt lätt att traska där när skymningen föll! Fick titta både en och två gånger bakom axeln, ja inte för att jag var rädd för de döda.... dom ligger ju där dom ligger... nä, helt enkelt för att jag är rädd för att promeknixa i storstaden när mörkret lagt sig, trots att jag är stor, stark och klok kvinna ...

nja, allafall klok...

eller förståndig då ...

okej ...en kvinna som har snappat upp nått lite genom åren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar