Leta i den här bloggen

onsdag 29 april 2009

Nationalsången

I går vaknade jag till nationalsången långt innan tuppen ens hunnit fundera på att gala. For upp som nån jädrans äggsjuk rapphöna och undrade om det var 6:e juni? Nä, vuxendottern fyller år den 6:e juni och hade inte antytt något och hon håller reda på födelsedagar... SINA födelsedagar!

Hade sovit med TV:n på hela natten.... igen! Hur kan jag vara så korkad att jag varje månad surar över elräkningen. Måste ha ett snack med mig själv i den frågan! Fast å andra sidan sparar jag ju in pengar på insomningstabletter.... Slösar lite på naturkrafter kanske men sparar ju liksom in på egen natura... jag är nog inte så dum i allafall när allt kommer omkring!

Men, det knepigaste var nog ändå att jag vaknade av Norges nationalhymn denna dan-före-dan innan långledighet och den fick mig ännu snabbare ur sänghalmen.... faan, faan, faan.... sjutton dagar försenad med räkningarna ... och TV:n hade jag tydligen lyckats stänga under natten, antagligen för att jag råkat lägga mig på kontrollen så detta var en mardröm i två bemärkelser... (förlåt Lindis) Norges nationalsång "Ja vi elsker dette landet..." och räkningar som gått till kronofogden.

Bäst att ta tag i dessa otrevliga sysslor nu så att inte Sovjets, Tysklands eller Finlands nationalsång behöver skrämma upp mig i morgon långt innan reveljen går!

... fan, jag är ju inte ens musikalisk ...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar