Leta i den här bloggen

torsdag 23 april 2009

Nähäpp nu går det inte längre

Det blev liksom alldeles alldeles för svårt.... Abstinensen slet i min kropp ...

Toktrevlig lunch på Blå Caféet, alldeles vid havet. Överåt i vanlig ordning och drack vatten utan bubblor, ja och förstås en sallad från minimalt salladsbord.

Förstår inte att jag drattar på arslet och äter varm mat på lunchen? All energi går banne mig åt till att smälta allt det feta jag glufsat i mig. Stora problem med att hålla mig vaken bakom ratten på väg därifrån... fast å andra sidan hade det inte gjort någon nämndvärd skillnad på min bilkörning om jag somnat ..

Å då, när jag minst anar det sätter den där förhatliga abstinensen in. Vilket sug!!! Kan inte motstå ...

Sprinterlopp in på Konsum... mot läsken! Hugger en bubbelvatten och slutspurtar till kassorna så att jag inte hinner drabbas av dåligt samvete för klimatförstöring, jordens undergång och att jag bidar till att isbjörnarnas isflak smälter...

Stannar utanför kassan och halsar i mig halva flaskan .... Å herre, tack för bubblorna!!! Måste, måste byta kolsyretuben till min bubbelvattenmaskin!

Kanonväder över Malmoe och en Stattinska som känner sig både nöjd och, med visst undantag belåten med torsdagen!

Lomma i mitt hjärta och min tidigare hemadress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar