Leta i den här bloggen

onsdag 22 april 2009

Lagomonsdag

När morgonen grydde strax efter fem vaknade en Stattinska pigg och alert, ja nästan irriterande hurtig och fylld av energi.

Än hur jag försökte hittade jag absolut ingenting som liksom kunde få mig på dåligt morgonhumör! Allt verkade hur onsdagsperfekt som helst. Solen var uppe och jag var klar långt innan jag behövde utan att ens ha stressat! Fick vänta ut tiden innan det var dags för färd mot arbetsorten.. för tidig till arbetet är inte min melodi...

Jobbet gick liksom för lätt det också... fick alldeles för mycket gjort i förhållande till lön!

Perfektonsdan späddes på med att vuxendottern tvättat all tvätt, utan minsta tjat, så där fanns inte heller något utrymme för gnäll och missnöje.

Kom hem och stoppade lite mat i huvudhålet, satte mig i soffan och då gick proppen ... energiproppen! Den liksom bara slocknade.

Så började det regna, dock ett härligt vårregn, men svor över det för att så skulle vara..

Tre ambulanser brandkår och två polisbilar stänger av sina sirener nedanför mitt fönster. De försöker ta hand om yngre yngel som blivit påkörd på det övergångsstället. Yngre bilist/förare är skärrad och förtvivlad! Vill liksom bara springa ut och trösta men det hade blivit för perfekt ...

Blev tvungen att städa hela tvättstugan. Inga vuxenbarn hemma så jag struntar i middagsstök och genomlider kvällen med kurrande mage. Sätter mig ner och gnäller lite över ekonomin, nyhetsinslag, dåliga TV-program och att reklamen alltid sänds med så hög volym att självfallet i mitt hår raknar utan plattång!

Vem fan vill ha perfektonsdag hela dan?

Nä, trevlig lagomonsdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar