Leta i den här bloggen

torsdag 26 februari 2009

Utväxterna längts ned på benen

I går skrev och Häxan i sin blogg om skor och jag har samma kärleksförhållande till dem som hon har... det vill säga INGET.

Tycker dessutom inte om fötter, trots att jag kan kan skryta med att ha fotvårdsterapeututbildning...

Fötter, några märkliga, monsterliknande utväxter längst ned på benen, ofta med en märklig odör som påminner om surströmming... Svamp mellan tårna som kliar, gulnade kartnaglar som angripits av svamp som dessutom tar år att kurera och få bukt med. Fotvårtor och liktornar, förhårdnader och spruckna hälar. Nageltrång...

Naturligtvis stämmer inte detta in på mina välsvarvade 38:or. Men nu var det inte fötterna som skulle dryftas här utan skor...

Jag kan inte förstå tjusningen.... Höga klackar får ben och fötter att försöka hinna ifatt överkroppen som får en farlig lutning framåt. Låga klackar som tänjer ut hälsenan som då kan gå av. Sandalerna som tillåter att  både sand, grus och annat skit irriterar. Flip-flop som skär in mellan tårna och ger skavsår. Det är svårt att få plåster att fastna där en varm sommardag på stranden, tro mig! Träskor säger doktorn nej till eftersom fotsulans muskler förtvinar....

Men nu har jag nog hittat ett par som skulle passa mig, mina behov och mina utväxter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar