Leta i den här bloggen

måndag 23 februari 2009

Inte puttas vid poolen

Det var ett evigt gnatande och tjatande på barnen när de var yngre kring det här med poolvett.

Titt som tätt behövde de annars så förstående föräldrarna, ta ett allvarligt snack kring "hur vi badar i pooolen"

Ett återkommande ämne var "INGEN KNUFFAR NÅGON ANNAN I POOLEN" Förstått???? Någon kan göra sig illa...

En kväll när barnen lagt sig satt xmaken och jag kvar ute på altanen. Självklart skulle vi ta ett litet nattdopp innan det var dags för att avsluta sommarkvällen...

Jag stod och gruvade mig lite inför doppet, är inte glad för temperaturer under 28 grader. Såg xet i ögonvrån... Han tänkte minsann försöka putta i mig... Gör dagens bästa parering och får in en praktknuff... Bättre förekomma än förekommas ....

Dessvärre hamnade bara undre delen av hans kropp i vattnet och överdelen och revbenssidan slog i poolkanten... Det lät så högt när han slog i kanten att det var ett under att kottarna inte vaknade.

Ja, vad säger man till barnen dagen efter? Jo, pappa SNUBBLADE på pooltäcket, hm och harkel,  föll så illa mot poolkanten att flera revben gick av...

-Ser ni nu hur VIKTIGT det är att vara försiktiga och INTE PUTTAS vid poolen, barn...? Olyckor händer så lätt!

Det tog säkert ett år innan han var återställd och jag har aldrig servat och gjort någon människa så många tjänster som under det året.... Samvetet vägde tungt (det var kanske därför jag gick upp i vikt den sommaren?) Har inte ens vågat fråga om han någonsin blev helt återställd... Är i allafall förlåten... tror jag...  han pratar i allafall med mig!!! Idag kan vi skratta åt det... nja, i allafall jag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar