Leta i den här bloggen

onsdag 25 februari 2009

Flytta på er - vi först...

De som känner mig vet att jag har alldeles egna, speciella regler när jag kör bil... Snälla, timida och omtänksamma Catarina blir en jävul som räcker finger, tutar och konstruerar egna regler efter behag....

Det har hänt utanför autostradorna också...

Dottern spelade i Skånecupen, Sveriges största inomhuscup i fotboll. Efter första dagen åkte vi hem med strålande resultat.

Morgonen därpå vaknar min fotbollstjärna med den absolut värsta nackspärr jag skådat. Krampen var så kraftig att huvudet och lilla rosa kinden vilade på höger axel.

Vad göra? Slänger upp ungen på axeln och bär ut henne i duschen... Varmt vatten blir nog bra... skållar nästan det lilla stycket! Nähä, då får vi plocka fram hästlinimentet och göra värsta muskelmassagen... inte det heller, ajaj..

Dryga timmen kvar till matchstart... Slänger in fotbollstösen i bilen. Vi bor ju i Lund och har bästa ortopedakuten (tro mig, jag har vandrat där som en sämre repris och är apan som alla känner). Kör för fort genom staden och kommer snabbt och smidigt fram tack vare "Catarina-reglerna" .... hej å hå vad det går galant med dessa regler.

Stegar förbi anmälningsluckan, sånt trams hinner vi inte med... Girar runt hörnet till väntrummet, förbi ett femtiotal stackare med varierande smärtgrader och brutna lemmar och haffar en läkare som jag låtsas känna... hejhej, vi träffades sist jag var här... (han tittar storögt på mig och jag fick senare veta att det var hans första dag på akuten, det berättade min egen ortoped, huj vad pinsamt att bli påkommen).

Slängde upp dottern på disken och sa... Gör nått, matchen börjar om en halvtimme.... Å tamejtusan fick vi inte hjälp snabbare än ögat! "- Oj, match... Ta dessa piller och kombinera dem med de här rosa, efter ytterligare en timme kan ni göra om proceduren".

I ilfart mot Malmö, fortfarande med lutande tornet på toppen av halsen. In med ungen på planen, där hon gör ett hat trick inom loppet av 6 minuter, nu något mindre sned...

Efter drygt tre timmar och flera mål släpper nackspärren...

Så kära vänner.... Om det blir lång väntan för er på ortopedakuten i Lund eller något annat sjukhus som vi passerar så har kanske stattinarna varit på besök samtidigt som er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar