Leta i den här bloggen

måndag 16 februari 2009

Badhus eller lokal för tillverkning av förbudsskyltar

I söndags släpade mina vuxna ungar med mig till badhuset, dock inte för att bada utan för att dom är rädda för att jag ska leva och dö singel.... som om jag skulle hitta min najad där?

För det första var jag tvungen att betala halv biljett för att komma in i hallen. En nitisk kassörska meddelade att hon "minsann inte litade på att jag inte skulle byta om till baddräkt när jag passerade omklädningsrummet". Vet inte var jag i så fall skulle ha gömt min baddräkt, handduk, schampo, sminkväska, borste och annat tjafs vi kvinnor behöver efter en badmanöver. Hade ingen väska och i min börs skulle inte ens baddräkten fått plats... ja, inte för att det finns mycket pengar där utan för alla kvitton jag samlat på mig.

Inne i hallen:

  • Ingen fotografering (militärhemligheter?) inte ens om ingen man fotograferade mot en vägg så att ingen annan syntes på bild.
  • Telefoni... nix!
  • Inga RENA kalsonger under badshorts som mist spänsten i resåren.
  • I bubbelpoolen måste målsman vara med (vilken tonåring har med sig föräldrarna till badet?)
  • Inga leksaker i bubbelpoolen (det enda vettiga).
  • Förbud mot att doppa huvudet i bubbelpoolen av hygiensiska skäl (gapar som en fågelholk... hallå? skulle håret bli förorenat under de tio stegen från den ena bassängen till den andra?, och vi med långt hår då, får vi ens tillträde utan badmössa? Är det inte därför man klorerar vattnet?)
  • Inget bad i bubbelpoolens varma vatten om de inte bubblade.
  • Endast 15 minuters bubblande, därefter paus i 10 minuter (om man blivit ordinerad 20 minuter av sjukgymnasten då?)
  • Förbjudet att ha att skratta och förbjudet att beträda bassängen.. nä det stod det inte men det kommer väl upp en sådan skylt också vad det lider!

FÖRBUD, FÖRBUD, FÖRBUD, kan inte räkna upp dem alla, men som de positiva människor vi är skrattade vi gott åt det och gjorde spe av  alla dessa röda förbudsplakat i flera timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar