Leta i den här bloggen

lördag 24 januari 2009

Något att förtulla? - nja..JAA!

Ja herregud, sent skall syndaren vakna.. Hör på denna historia

Jag skulle med tåg åka till Italien för att simma i en landskamp. Jag var ung och oförstörd (nja, åtminstonde till viss del) och till saken hör, att min tränare blivit vald att vara "kapten" över landslagen. TRYGGT!!, tänkte jag ända tills han frågade mig om han fick gömma lite alkohol i min väska. - Nä, nä.... njema problema!

När vi åkt över X antal gränser med tåget blev vi strax innan Italien stoppade för en tullkoll. På något underligt vis visste tullkontrollanterna att de skulle gå fram till mig... De syntes väl på mig att jag inte skulle kunna ljuga..De spände ögonen i mig och sa... VET DU NÅGON SOM HAR NÅGOT ATT FÖRTULLA???? Höll på att skita i brallan, tittade på min tränare, hjärtat klappade men ärligheten besegrade mig och jag sa -JA det har jag och det ligger i min väska!!!.... Då tittade kontrollanten på mig och sa... Ja, det där tror jag säkert på... Du representerar Sverige... Haha vilken humor för att vara så ung....  Ärlighet varar kanske inte alltid längst... Fick mig en rejäl utskällning av tränaren men jag har fortsatt att vara ÄRLIG och kommer så att förbli.

Kram på er alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar