Leta i den här bloggen

tisdag 22 januari 2013

Man får ta det som det kommer ...

Alla överraskningar är inte på plussidan alla gånger ..

 Som idag när jag skulle ta tåget hem fick jag veta att alla tåg var inställda på grund av en elledning som rivits ner.
Nästa avgång beräknad till 00:26.

Skånetrafiken är ju inte världsbäst på att sätta in ersättningsbussar så jag fick plocka fram de vassa, ja armbågarna alltså, när det äntligen kom en.

Fast nu får man ju se det onda med det goda.

Jag behövde inte ens hålla i mig där i mittgången för det fanns inte en millimeter över att ramla åt något håll (vilken tur va) och dessutom fick jag ett gratis pass i "andas-bara-när-du-absolut-måste" eftersom det inte fanns utrymme för luftfyllda lungor heller.

Jamen, då kan man nästan säga att jag faktiskt gjort lite av ett gympass idag 

... se där vad man kan få alldeles gratis ;-)





3 kommentarer:

  1. sist jag åkte buss hade jag en överförfriskad snubbe bakom mig. En billig fylla för oss andra.

    SvaraRadera
  2. Nej, Skånetrafiken lämnar onekligen en del att önska. Husse som pendlar varje dag muttrar ganska så rejält emellanåt...

    SvaraRadera
  3. Gratis? Tjuvåker du??? Inte underligt att trafiken är... icke-tillfyllest om alla gör som du ;-)

    Sen kan jag berätta att jag minsann har fikat med Småländskan idag. Nu blev du avis, va? :-D

    SvaraRadera