Leta i den här bloggen

tisdag 22 maj 2012

Jag gillar att åka buss till jobbet


(som jag nu gör för första gången i mitt "halvahundraårigaliv")

... eller gjorde ... fram till idag ... ja, gillade alltså!

30 grader ute - 50 grader inne i bussarna, utan att bolagen ens funderat på hur luftkonditionering stavas!

Hallååå Skånetrafiken
L-U-F-T-K-O-N-D-I-T-I-O-N-E-R-I-N-G!!!
Det där var väl inte så svårt?

Har vänt upp och ner på lägenheten för att hitta min

Bilden lånad hos Funny Products

men hittar den inte!
Så man "tager vad man haver" med sig på bussen i morgon!


Då är det liksom okej att man har en dyr bensinslukande V6:a vars företag har råd att skicka ut dyr reklam på tjockt, fint papper
... som kan användas som solfjäder i pendlingstrafiken!

5 kommentarer:

  1. Kan du inte få sitta på taket?
    Eller så kan du komma hit och åka buss. Inte fullt så varmt här. Inte ens nära så varmt...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har suttit i ett konferensrum med de förhållandena i dag... Jag hade behövt din solfjäder...

    SvaraRadera
  3. Passar skitbraaa!
    Me like!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj! -50 inne i bussen. Det var allt en effektiv AC det!
    ;-)

    SvaraRadera