Leta i den här bloggen

lördag 19 november 2011

Lipar och snörvlar

Idag är en sån där dag när jag bara lipar och snörvlar!

Först såg jag ett program om autistiska barn som spelade teater och sjöng och det grep ett rejält tag om "pumpen"
Sedan tittade jag på MasterChef och grät ikapp med de som gick vidare och nu tittar jag på Big medicin och ... ja, det är samma visa här!
(ja, jag snyftade till och med till reklamen mellan programmen)

Får nog stänga av TV:n - för vem vill vara täppt i näsan när det ska firas med skumpa ikväll?


UPPDATERING:
Jaha? ... men det där programmet kom väl lägligt när jag satte på TV:n
(ja ... alltså nu menar jag att jag tryckte på ON-knappen - snuskhumrar där ;-))
Extreme Home Makover

Gissa vem som gråter floder?
En liten ledtråd ... inte är det Gösta Kattfan i allafall

16 kommentarer:

  1. Ja nu får du stänga ner, så att du inte sitter och lipar ikväll.
    Grattis till vad du än firar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får pudra näsan före skålandet!
    Ibland är det härligt att bli rörd...ibland inte...

    Jameeen!!! Kanon att ha dig i Lund!!! Här ska fikas och babblas, eller hur :-D

    Grattiskraaaam - igen!

    SvaraRadera
  3. Ibland så grinar man åt allt...(eller hur var det med grina på skånska? Var det skratta?) Alltså jag menar att man gråter för minsta lilla. Och har man en gång fått gråten i halsen så gråter man åt allt!
    Snyt dej nu och njut av lördagkvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det får du göra. Någon ordning måste det väl ändå vara ;-)

    SvaraRadera
  5. Ingen brist på empati hos dig inte. men det visste vi ju redan innan. Kram

    SvaraRadera
  6. Hrm, lite lättpåverkad idag? :)

    Sv: Sorry, det glömde jag säga... Kvasten står på baksidan!

    SvaraRadera
  7. Ibland måste man få ha sånna dagar. Jag håller på med sånt åxå. Sen har man gråtit ut och kan vara som vanligt igen!!!!

    SvaraRadera
  8. En liten stund till kan du nog lipa. Sen får du skärpa till dig!
    :-)
    Ha så sköj ikväll!

    SvaraRadera
  9. Tack för din empati... jag visste väl att det fanns ett STORT hjärta där inne. Låt nu inte GK lura dig att skriva dumheter ;-)

    SvaraRadera
  10. Idag har du varit kreativ.....

    och rolig som vanligt! Ha en härlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Här har du en till som kan fälla tårar vid såna program.
    Hoppas skumpan smakar=)

    SvaraRadera
  12. Sv: Och tänk på alla ord som skrivs likadant (eller låter lika) men betyder helt olika.
    En inflyttad från england tyckte det var jätteroligt när jag berättade att married och poison är samma ord på svenska. :)

    SvaraRadera
  13. Men ska FNulan komma och trösta? Är ju inte så långt!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag klarar inte "Extrem home..." och hemlig miljonär (eller vad det heter) gråter som en liten baby bara jag ser inledningstexterna. Oavsett humöret i övrig.//Moi

    SvaraRadera
  15. Visst är det märkligt hur man kan gråta till tv:n.

    SvaraRadera
  16. Det är tårar som måste komma ut...vi borde han en box med Kleenex på vardagsrums bordet och bars låta tårarna rinna...

    SvaraRadera