Leta i den här bloggen

tisdag 16 augusti 2011

Öppet brev till Malmö Parkering

Hej Malmö Parkering!

Då jag vet att ni slaviskt följer Malmö stads nolltolerans mot bilar som stannar på gator där det är förbjudet att stanna och nitiskt kör runt på nätterna och mäter avstånd ... Nu har jag ett par frågor till er.

Va? Hur sa? Vill ni att jag ska ge ett exempel?

  • Jag har sett er lappa en ambulans som skulle hämta en sjuk kvinna!
  • Ni har bötfält en bil som fick motorhaveri och stod och väntade på bärgningsbilen (trots att vänliga trafikanter hjälpte till att styra undan bilen så att den inte hindrade trafiken)
  • Ni har bötfällt mig för att det under natten snöat på min bilruta och därför har ni inte kunnat se giltig biljett
  • Ni har bötfällt mig genom att påstå att jag inte haft giltig biljett på grund av att jag råkat lägga biljetten upp och ner
  • Ni har bötfällt mig och påstått att jag inte haft giltig boendebevis genom att fotografera från en vinkel där min boendebiljett inte syns (kära Malmö Parkering - boendebevisen skickas ut automatiskt av Malmö stad en gång om året och den sitter klistrad i framrutan som anvisningarna förtäljer en "idiot" att göra)
Nu till mina frågor:

  1. Om jag råkar köra på en gående - ska jag stanna då och bötfällas av er eller ska jag köra vidare och straffas av polisen istället? Vilket är liksom smartast, rent ekonomiskt?
  2. Kan ni vara snälla och komma hit tisdagar och fredagar och bötfälla sopbilen som står stilla i över en timme på tomgång utanför mig så att jag får lite sovmorgon dessa dagar?
Vänliga hälsningar
(nu är de kanske inte så "vänliga", men jag har trots allt lite hyfs i kroppen ...)

Stattinskan





18 kommentarer:

  1. Väntar me spänning på svaret!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hehe,, säger som ovanstånende, spännande !!

    Ibland funderar man hur dom tänker liksom ? lappa en ambulans ??

    SvaraRadera
  3. Hahaha du är för skön. Väntar också med spänning på vad du får för svar:) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Är det sant. Brevet skulle inte ut bara på bloggen utan skickas till tidningen som en liten insändare . Kram

    SvaraRadera
  5. Men herregud. Lappa en ambulans?! Och inte borsta bort snö?

    SvaraRadera
  6. Men snälla...har ni inte ordet fritt i er tidning.
    DÄR skulle detta inlägg få komma in.
    Dom har mycket att jobba på,ser jag.
    Och jag tycker att dom ska få veta det.
    Så jag röstar för att du skickar in detta i er tidning.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Är alla skåningar lika smarta?
    ;-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  8. Håller med Aurora! Detta borde bli en insändare!! Det finns tydligen inga gränser i "parkerings" världen...
    Helt rimliga frågor där....
    God morgon önskas från västkusten ;)

    SvaraRadera
  9. Så skönt att man slipper de problemen!
    Ska bli intressant att följa och hur lång tid det tar innan du får svar!

    Smart med en sån telefon, hoppas nu att de sköter sig......

    Sv....Tack, ska maila redaktören och bilden ska du få se...
    Kram

    SvaraRadera
  10. God morgon! Ska bli intressant att få se svaret!! Jag betalar bra om du tar över förkylningen! Jag tar echinagard och det verkar som om det hjälper .. Kram och puss i pannan!

    SvaraRadera
  11. Jag har också en sådan telefon men har inte kollat räckvidden.Men jag ringer billigt på mobilen .Kram!

    SvaraRadera
  12. Håller med övriga - in med hela tjosan till lokalblaskan. Tänk vad roligt de ska ha när det har snöat, de får in hela månadsprovisionen på ett pass! Men så drabbas de av sjukdomen makt, ett allvarligt symptom är när man lappar ambulanser. Idioter. Men upp-och-nedvända biljetter har jag viss förståelse för.

    Svar: Tack du goa, de orden värmde.

    Just det: God morgon!

    SvaraRadera
  13. Vilka idioter det finns! Jag håller med tidigare kommentatorer: Sätt in det här i tidningen!

    Var det du somskrev lappen om första priset?

    Svar: Ja, jag förväntar mej första priset på min bild på den söta lilla kissen.

    Visst behövs det lägenheter, men då måste det byggas flera hyresrätter, inte bara insatslägenheter, som bara är till för de rika.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  14. Lappa en ambulans. INTE OKEJ. Herergud.

    SvaraRadera
  15. Det var ett bra pris... Jag ska snart byta så jag får börja kolla upp olika erbjudande..♥ karm!

    SvaraRadera
  16. Underbart inlägg!!! Hoppas du får nåt svar/nån respons!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Kan Gatukontorsfolket i Malmö vara ena extra tjuriga människor? Sommarens grinigaste människa jobbade också där. Jag blir fortfarande arg när jag tänker på henne.

    Då vill jag påpeka att jag inte alls hemfaller åt att skälla på lapplisor i allmänhet. Jag tycker inte att vi friska ska stå på handikapparkeringar, blockera infarter, sno någons betalda plats eller vara ivägen för sopbilar eller snöröjning. Att lappa ambulanser och bilar som inte blivit avborstade snön verkar däremot bara surkorkat.

    SvaraRadera
  18. Finns ett sådant bolag här i staden också som vi ligger i tvist med. Som inte orkade gå runt bilen och sopa av snön för att se biljetten... trodde väl inte att det skulle synas i nysnön... idioter.

    SvaraRadera