Leta i den här bloggen

tisdag 30 augusti 2011

Jag är en förbaskat snäll person

men när jag stöter på ren och skär dumhet dumdristighet galenskap (som att man negligerar en tänkbar katastrof för ett helt hus) blir jag inte bara övertydlig
utan jag stryker dessutom under mina åsikter med rödpennan - den breda rödpennan ...

Jag ringde helt enkelt upp ordförande i bostadsrättsföreningen ...

Inom 10 minuter var han i dotterns lägenhet och ytterligare 10 minuter senare ringde man gasleverantören som i skrivandes stund kommer om femton minuter för att stoppa gasläckan!

Möjligt att det blir ytterligare en uppföljning ...

För er som inte hänger med kan läsa här




15 kommentarer:

  1. Hoppas de får fingrarna ur..... Lite snabbt!!!!

    SvaraRadera
  2. Va farao....livsfarligt...hela huset kan ju gå i luften...hoppas de kommit nu då...!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Sv: Kan bli svårt att skicka tvätten till mig, då jag har hela lägenheten fylld själv. Men om något år kanske, då jag kommit ikapp.... ;-) :-)

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja, jag körde med Nezeril först och blev bara sämre och sämre, men så fort jag började med kortisonsprayen (som är receptfri) vände det. Det tar tid men går framåt. Jag har inte märkt något negativt än i alla fall, efter fem dagar, möjligtvis lite torr i näsan men det är det värt.

    SvaraRadera
  5. men guuu det låter ju livsfarligt!hoppas det är ordnat nu!tjohopp

    SvaraRadera
  6. Hoppas det ordnar sig,vännen/Kraaam

    SvaraRadera
  7. Men det är ju livsfarligt.. Tur att du finns som kan ryta till! Nattikramen!

    SvaraRadera
  8. Usch, läskigt värre! Jag som knappt kan sova när gaspannan står på i husbilen... nu fick jag vatten på min kvarn.
    Hoppas det löst sej nu!

    SvaraRadera
  9. Tingeling tösabit
    Va rädd om dig
    kram

    SvaraRadera
  10. Bra Jobbat!
    Bra Rutet...Rytet...?
    På dom bara!
    Heja heja!!!!
    Grrrr från mej mé!

    SvaraRadera
  11. Man ska inte vara för snäll ! Hela kåken kan ju springa i luften !!! Vad är det för brf du bor i ???? * skakar på huvudet* Idioter !!!

    BS Man får en annan sorts klokhet från barn och det är läckert !

    Kram

    SvaraRadera
  12. Kan ju undra vad som hänt om inte du ringt och rytit till? Tur det finns såna som du.

    SvaraRadera
  13. Helt rätt gjort! Hoppas det är ordnat nu!

    SvaraRadera
  14. Helt rätt av dej!!!
    Du fick ju fart på dom, det är bra :)
    Kram

    SvaraRadera