Leta i den här bloggen

tisdag 19 juli 2011

Vad är det för jävla klåpare

som har hittat på A-kassans regelverk???
(ja, jag kan tvvärr inte uttrycka mig på annat sätt)

Om du som arbetslös får en anställning som timvikarie så får du bara vara det i 75 dagar sammanlagt, därefter måste du antingen avsäga dig A-kassan eller timanställningen.

Timanställning är som alla vet, en väldigt osäker anställning eftersom man bara hoppar in när ordinarie personal är sjuka! Ja, det kan till och med bara vara enstaka timmar i månaden. men varje dag räknas ändå!

Men A-kassan fortsätter att bakbinda människor och står och viftar med stora fyfyfy-fingret istället för att uppmuntra till arbete istället för full A-kassa!

Skit samma ...

 Malmö/Limhamns småbåtshamn fick celebert besök idag!

Nä, det var inte han ... som början på Z och slutar på latan som bor här, ett stenkast från hamnen


Bättre upp - det var jag :-D



Pittoreskt


Åtminstone om man inte tittar alldeles för noga, och det gör vi väl inte?



Sedan besökte jag (dö inte av upphetsning och spänning nu)



som ligger vid nått vridet


och lite i USA fast ändå i Malmö



Sedan åkte jag hem och tryckte i mig en halv kyckling ...

Meeen, är ni inte fantastiskt glada över att få läsa den här bloggen?
Tänk att jag fick till ett så spännande äventyrsinlägg igen - vore jag ni skulle jag också läsa den här bloggen med glupande läsaptit ... även om min aptit mer inbegriper mat!

31 kommentarer:

  1. Kan väl säga att du gör allt för att vi ska hänga med i tråden. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja inte tror du väl att vi vill missa din härliga aptit på livet =D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, A-kassan slutar aldrig att förvåna!

    Kram

    SvaraRadera
  4. De som bestämde de reglerna måste ha haft otur när de tänkte.

    SvaraRadera
  5. Visst är det spännande, mycket ;) !!

    SvaraRadera
  6. Ja, ibland undrar man vilken kompetens de som har plitat ner reglerna har... Ren logik är som bortblåst och arbete ska inte gynnas??

    Kram

    SvaraRadera
  7. Arbetsförmedlingen och försäkringskassan har de mest tänkbara obegripliga regler som finnes.
    Dina fina bilder över grannstaden kan väl aldrig bli trista!!!! Tro INTE DET! ;)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  8. Det är vår älskade regering som kommit på den geniala lösningen för att tvinga arbetsgivarna att ge vikarierna heltidsvikariat. Nu blev det inte så. Nu kan vi inte få vikarier på deltid så vi skiter i att ta in vikarier och jobbar med för lite personal de timmar ordinarie är borta. Vem tjänar på det?

    SvaraRadera
  9. Meeen, hur tänkte de då? ???
    Det är väl bättre att man får jobba en del än inget?

    Jag läste Britts förklaring, så det drabbar både arbetslösa och de som har arbete och kunder/patienter. Tre flugor i en smäll.

    SvaraRadera
  10. otroligt fina bilder,å jag håller med dej om a.kassan helt sjukt,i min kommun brukar många av arbetsgivarna hjälpa de som stämplar ,de skriver timmarna på samma vecka istället så får man heltidsstämpla en vecka istället ,helsjukt:(

    SvaraRadera
  11. Ja det är den här regeringen som hittat på dessa idiotregler, både med A-kassan och sjukförsäkringen. Men det är väl bra att de som redan har får ännumer? Medan de som inte har får ännu mindre.

    SvaraRadera
  12. Mors,,fattar inte varför man har så mycket hjärndött folk på Sjuka Kassan.Men jag fattar inte heller varför man inte använder vårt svenska språk..Haé Kram.

    SvaraRadera
  13. Lyllo småbåtshamnen och ICA Maxi som fick besök av dig!
    :-)
    Gomorron!
    (Fast du är väl inte vaken än...)

    SvaraRadera
  14. Man ska komma ihåg dock att a-kassan inte får sätta reglerna. Jag tror mycket skulle se annorlunda ut om de fick det. Den sortens dumma regler t ex.

    SvaraRadera
  15. Nej för fasiken,du var ju mild i tonen,,nä jag menar (World Trade Center),fan vi bor i Sverige och har ett ordrikt språk..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  16. Vackra Malmö!!!
    Ja du dom reglerna gör det svårt för både de som vill jobba och arbetsgivarna.. Det ska uppmuntra till anställning, ELLER HUR!
    Tycker att ditt besök är mer celebert än Z----atans.....

    SvaraRadera
  17. Finfina bilder!!!
    Passar på att kommentera kvick som ögat, det är nämligen ofta som jag INTE kan kommentera hos er som har blogger eller blogspot fråga mig inte varför.

    SvaraRadera
  18. Hittade dig på nybloggat. Du stod under humor och eftersom jag gillar hummer så klickade jag.
    Det var trevligt.

    SvaraRadera
  19. Du är rolig du. Njuter av att få vara inne hos Dig!! Kram

    SvaraRadera
  20. A-kassan *Tummen ner*
    Fotona & DU *Tummen Upp* :)
    ♥-e Kraaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  21. Och när jag ska ut i arbetslivet nu i höst ett tag kommer mina a-kassedagar att ticka på. Vad sägs om det? Varför får man inte göra uppehåll när arbetet är tidsbegränsat? Inte kloka regler!
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Regelsystemet är för jäkligt rent ut sagt. Lyckas få in en fot som timvikarie kan ibland leda vidare men frågan är om man kan chansa? Totalt galet.

    SvaraRadera
  23. Nej regler för arbetslösa och sjuka har väl aldrig varit smidiga i det här landet.
    Fina bilder, jag vill också bo vid havet!

    SvaraRadera
  24. Jag är så glad att jag slipper A-kassan.
    Men ICA Maxi ska vara glad att dom inte slapp DIG ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Inkompetens är vad de som har hittat på A-kassans regler. Åtminstone den A-kassa´s regler som Du beskriver. Som det är nu har ju A-kassorna olika regler. Så blir man arbetslös gäller det att vara med i rätt A-kassa...

    SvaraRadera
  26. När jag var arbetslös tidigt 90-tal hade jag ett jobb som jag hoppade in på tre-fyra dagar per vecka. Då kom en regel att om man fick arbete så var det en karens på en vecka sedan. Så om jag fick jobb bara en dag en vecka så blev jag av med A-kassan en vecka... Det innebar förståss tt jag fick tacka nej till jobbet, eftersom jag inte kunde riskera att bli stående med bara en dagslön per vecka.... Fattar inte hur de tänker! Är det underligt att jag har ett starkt politikerförakt?

    SvaraRadera
  27. Man blir inte kloka av dessa alla olika system försäkringskassan och arbetsförmedlingen har.
    FInner inga andra ord...

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  28. Det verkar vara ett sjukt folk som gör de där reglerna.Kanske samma som sätter utländska namn överallt! Nattikram!

    SvaraRadera
  29. Vilket strul för alla som ska söka a- kassan...

    Din blogg är alltid ett äventyr ;)
    Kram fina du

    SvaraRadera
  30. Så jävla sjuka bestämmelser!
    Kram och godmorgon fina du! =)

    SvaraRadera
  31. Det är allt eller inget liksom. Dumt.

    SvaraRadera