Leta i den här bloggen

fredag 3 juni 2011

Smörg(m)åsbord

Vi satt nere i Västra hamnen i går och


Dessvärre ramlade det över oss en massa objudna gäster!
Karrén och fläskfilén hann vi roffa åt oss, men korven snodde de objudna gästerna direkt från grillen!



Dom MÅSte ha missuppfattat hela saken



Det var faktiskt inget flygande smörg(M)åsbord vi bjöd på

... inte gående heller!





Det är faktiskt inte bara fiskmåsar som har bra syn - här syns Köpenhamn.
Vadå suddig bild? Det är faktiskt 12 kilometer till Köpenhamn från Malmö ... om man simmar rakt över!

Fast oftast tar jag vägen över Öresundsbron



Japp, det var vad min tankeverksamhet klarade av så här på måndags fredagsförmiddagen (enligt Ama)






19 kommentarer:

  1. hehe vilka snyltgäster ni haft !!

    ni fick ingen extra dressing på köttet iaf :)

    SvaraRadera
  2. Vilka otäcka illbattingar!

    SvaraRadera
  3. Usch lite otäckt med alla de där fiskmåsarna :( Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Usch vad vidriga dom är!!
    Blir väl lagom morgon dopp att simma till Köpenhamn ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Gratis är gott! Även i fågelvärlden.

    SvaraRadera
  6. Mhé...Sicka urslingar till & sno :(
    Men otroligt vackra forton /Kram Kram från mig i sommar ☼

    SvaraRadera
  7. Fantastiska fredagsbilder!

    Fast jag tycker nog att jag är mycket skickligare fotograf. Jag lyckades ju med konststycket att bara få med en måsvinge fast det var sådär många måsar. DET klarade inte du! ;-)

    SvaraRadera
  8. Så ni får passa er för snyltgäster från skyn ni... här är det oftast ena hunden man får ha koll på.. ;)

    SvaraRadera
  9. Vilken liten rackare! Det är tydligen inte bara skator som är tjuvaktiga??!!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  10. Grillmåsarna är värst. Om de kunde komma ensam och strunta i att ropa på alla sina kompisar...men näe...det ska skränas så det hörs mil omkring och sen känns det som om man har picnic på en soptipp.

    SvaraRadera
  11. MAMMA... ska vara borta nu till söndag kväll.. kan du åka och hälsa på Olle lite till?:) han saknar mormor lite hihi..ring mig om du kan..
    älskar dig puss /dottern

    SvaraRadera
  12. Men urk vad äckligt! Måsar är inga vackra djur och de får inga sympatier från mig!

    SvaraRadera
  13. MOSSENANONYM: Klart att jag passar det enda barnbarn (jag uppnebarligen har och kommer att ha, en lång tid framåt ... Närå, känn inga krav från din mamma som längtar efter att bli mormor) :-D
    Höres i morgon?
    Puss och kram! Love you!

    SvaraRadera
  14. Jag tror att alla djur har blivit tokiga. Dom brukar ju hålla sig en liten bit ifrån

    SvaraRadera
  15. Haha ... vilka f(inger)lygfärdiga fåglar. Kommer i flock också, går till anfall i flock också ... hehe. Simma lugnt!

    SvaraRadera
  16. Dessa flygfän skulle lukta till sig smaskens från andra sidan Atlanten. Rädsla är till för dem som är rädda, för inget räds en mås ;) En fin fredag

    SvaraRadera
  17. Äckliga måsar!Men otroligt fina bilder!Härlig dag, förstår jag=D

    SvaraRadera
  18. De är ganska hemska de där måsarna. Vid korvkiosken varnar dem för dem eftersom de snor korven ur brödet när man går till bilen!

    SvaraRadera