Leta i den här bloggen

måndag 23 maj 2011

Rena rama djungeln

Passar på att gnälla lite till om hur trist det är att vara kameralös.

Vad är liksom en bloggare utan kamera? Va?

Jamen, kolla själva ...





Igår var jag och tittade på kameror - men som den tekniska idiot jag är kom jag hem ännu dummare än innan (om det nu är möjligt?)

Kan någon ge ett vettigt tips på en kamera som tar fantastiska närbilder och kan zooma så att man kan fotografera gubben i månen ... nja, det där sista var kanske lite överdrivet ...

Snälla?

God morgon!



35 kommentarer:

  1. Tyvärr...... jag har en gammal digitalkamera och de där med finesser är inte riktigt min grej...
    HA en ra måndag. Här regnar de!

    SvaraRadera
  2. Men åh, det var verkligen skittrist! Bilderna ganska tomma som lämnar mycket åt fantasin...=) Tyvärr kan jag inte tipsa, jag är lika off i den tekniska djungeln som du, tyvärr!
    Lycka till!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Sorry, är ingen stjärna alls på kameror, kör hårt med min simpla Nikon...
    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Haha, du är för rolig, ja dessa bilder var rätt intetsägande :)

    Själv fotar jag nästan bara med mobilen !!

    SvaraRadera
  5. Paint tipsar jag om... det kan utföra "mirakel". Men jag gillar din dagens outfit, fast är det inte lite kyligt att gå ut i raffset?

    SvaraRadera
  6. God Morgon...sv: All motion är bra även då man behöver "ladda batterierna" *ler*.

    Jag gillar den nedersta bilden. Både snygg tröja och för att inte tala om håret. Ingen "bad hairday" där inte =D

    Kamera: har en systemkamera Canon EOS 1000D. Närbilder: Ok.
    Gubben i månen: Nope, behövs extra objektiv enbart för att "skjuta" älgen här på gärdet:))

    Hoppas din dag blir Canon
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har tyvärr inget tips där men hoppas du hittar en snart!

    SvaraRadera
  8. Vilka stilrena och minimalistiska bilder! Inte behöver du då någon kamera. :)
    Men, skulle du ändå skaffa en, så varför inte just ovan nämnda Canon? Min sonhustru har en sådan och hon är mycket nöjd! Inte helt gratis, men....
    Själv använder jag min Casio Exilim och den räcker väl för mina behov.

    En åskfri och skön dag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  9. Jag säger bara Nikon. Nikon digital systemkamera. Kanon!

    SvaraRadera
  10. Hahahahaha, nu fick du mig att gapskratta.
    Är urdålig på det där med kameror.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Då är frågan, hur mycket pengar är du beredd att lägga på en kamera? Fast jag tycker allt att fantasin till bilderna du lade upp är målande :)
    God härlig Von Fjärt fri morgon :D

    SvaraRadera
  12. Hahaha...jag tror att en gammal instamatic tar bättre bilder än dom bilderna du visade ;)
    Lycka till med kameraköpet.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Mors,,ja nog ser jag att du behöver en ny kamera..Ett bra alternativ kan vara Nikon långsoom.
    Kolla länken,nedan.

    http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/nikon-coolpixl120black/149023.3270/#tabs

    Även Canon har en enkel men kraftfull kamera,,Kolla..

    http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/canon-powershotsx130black/140757.3270/

    Jag garanterar att du får bättre bilder med någon av dessa kameror,,än de bilder du har i inlägget.Haé Kram.

    SvaraRadera
  14. Hahahaha, din toka :-D

    Jag bara ääälskar min nya röda fina Canon IXUS 220 HS. Den är liten och smidig och tar jättefina bilder (även om det inte framgår i min blogg). Dessutom filmar den i full HD och filmerna blir superbra (fast det beror på VAD man filmar...).
    Sen har den sån här stötdämpare, eller vad det heter. Bildstabilisator, var det jag. Då om man darrar på manchetten så blir det hyfsat osuddigt ändå.
    :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  15. Du är underbar vet du det! Alltid roliga inlägg med fantasi även om det blir utan bilder så gör du något roligt av det också!

    kram!

    SvaraRadera
  16. Det är SÅÅ svårt!!
    och att gå in i butiken och be om hjälp är ju rena rånet.
    finns ingen teknisk prylbög du känner i närheten? :)

    SvaraRadera
  17. Det vet du väl att hjälp finns alltid,inte så långt bort,,jo klart jag är rätt så långt borta,,jag har föregångaren till den Nikonen,,Nikon Coolpix P90. Den är jag mycket nöjd med.Haé Kram.

    SvaraRadera
  18. Hej du,,Ja det beror på vad du har tänkt,,ska du fota gubben på månen så ska du köpa Nikon,,men troligen passar Canon kameran bättre,den är ju både Nättare och Lättare,tänker på din handväska,för där har ju du en massa andra bra att ha grejer,,Jag tror att om jag hade din hårfärg och sinne så blev det nog Canonen,men jag skulle samtidigt köpa 4 st uppladdningsbara batterier,och laddare,ex,,,

    http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/canon-powershotsx130black/140757.3270/

    Men valet är ditt,tror inte du blir besviken,,sen ger Canonen mindre skada på kontot..Lycka till Kramen.

    SvaraRadera
  19. Kul att du tittade in på min blogg ;)

    Ser att du har en härlig humor ;) Jag kan själv inte klara mig utan kamera numera som är en kär följeslagare. Man vill bara se det du ville förmedla så jag hoppas du snart kan fota igen. Gillar din blogg som känns kul häftig. Jag har varit nöjd med min kamera men nu börjar jag växa ur den trots att den bara är nåt år gammal. Du kan gå in på bästitest.se Jag skulle vilja ha en systemkamera men inte så stor.

    Ha en fin dag
    Med hälsning Malin/wiper

    SvaraRadera
  20. Jag fotar med min mobilkamera. Den har bra optik från Carl Zeiss. Kolla efter det! Carl Zeiss, alltså! :D

    Kramen!

    SvaraRadera
  21. Halloj!Säger bara HEBBE! Han kan kamror!Kom hem just nu.. Den massagen visste var den satt...♥Kramen !

    SvaraRadera
  22. skulle jag med behöva tips på =)

    SvaraRadera
  23. Jag säger också bara,HEBBE!!Yes hi´s the man, när det gäller kameror. Själv har jag en Canon och är mycket nöjd med den. Jag är teknikslö så jag kör mycket med automatiken.Alltså den ska vara lätt att förstå och passa plånboken,man vill ju inte bli ruinerad,tsss....
    Kramen på dej Stattinski!

    SvaraRadera
  24. Vilka underbara bilder du visade oss. När det gäller kamera så är det frågan om hur mycket pengar du ska lägga. Kramiz

    SvaraRadera
  25. Köp en billig en. De brukar vara så bra så. Och när fotograferade du dagens outfit sist? ;) Kram

    SvaraRadera
  26. Tack för tipsen, både på te och kamera =) Kram

    SvaraRadera
  27. Förr hade jag en systemkamera,(långt före digitala kameror...) byte objektiv och höll på, men nu har jag en liten digitalkamera som ryms i handväskan och inte behöver egen plats på flyget... Så jag kan inte ge några tips....

    SvaraRadera
  28. Förr hade jag en systemkamera,(långt före digitala kameror...) byte objektiv och höll på, men nu har jag en liten digitalkamera som ryms i handväskan och inte behöver egen plats på flyget... Så jag kan inte ge några tips....

    SvaraRadera
  29. Strunt samma vilken kamera du köper! Allt tar nog bättre bilder än du har här... :)

    SvaraRadera
  30. Oftast brukar man få skriva att någon tagit så fina bilder men dina är.. ehum.. Lite innehållslösa ;)
    En sån kamera är jag med ute efter. Hojta till om du hittar någon bra.

    Trevlig kväll till dig

    SvaraRadera
  31. Börja med att bestäm dig för om du ska ha en systemkamera eller en "kompakt" Systemkamerorna kostar j mycket mer men där kan du byte ut objektivet allt eftersom du får behov. Exempelvis när du växt ur kameran.

    SvaraRadera
  32. Sen har du ju prisklass att bry dig om och sen ska du tänka på det där med digital zoom och optisk. Den digitala innebär i princip bara att man "klipper ut" en del som man villha. Optisk zoom ska det vara.
    Canon kan jag rekommendera, det är en bra kvalitetskamera och det finns många tillbehör. Börja med en 1000D om du har råd och jobba dig uppåt därifrån.

    SvaraRadera
  33. Uttrycket en bild säger mer än 1000 ord stämmer ju in på detta inlägg ;)
    Va trist det blir utan bilder.

    SvaraRadera
  34. Köpte min för 2000:- och den är riktigt bra, om man bara vill ;)
    Närbild på 1 cm....

    Kram

    SvaraRadera