Leta i den här bloggen

måndag 24 januari 2011

... och piggast av dem alla ...

trots sin ålder ...

*trumvirvel*

kommer en Stattinska att bli

Visste ni att nästan alla i solfattiga norden lider av D-vitaminbrist?

Symtom: Retlighet, depression, dålig aptit, benskörhet, led- och muskelvärk (fibromyalgi) samt hudsjukdomar (psoriasis). Vid stor brist engelska sjukan och uppmjukning av skelettet (rakitis). Även Crohns sjukdom, autism och cancer kan förvärras av D-vitaminbrist.

Magnesiumbrist kan ge dessa symtom: Migrän, fibromyalgi, spända muskler, muskelkramper, astma, allergier, hyperaktivitet hos barn, sömnsvårigheter, låg energi, PMS, irritation, ångest, benskörhet och depression.

... och varför har jag köpt B6-vitamin då - jo för Magnesium är en lat vitamin som inte gärna "går för många steg i onödan". B6-vitaminen fungerar liksom som en taxi till Magnesium och transporterar den snabbt och enkelt dit den ska!

... och vad som hände när jag kom ut ifrån affären och kom på en gubbe (ja, han var i allafall äldre än mig) med att ha fuffens affärer för sig, ja, det berättar jag om i morgon ...

Tänk ändå - jag inleder mitt 51:a år med ett makalöst sensationellt intressant inlägg och har därmed gjort er rusigt lyckliga igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar