Leta i den här bloggen

lördag 25 december 2010

Den obligatoriska

juldagspromenaden är avklarad ...

Sol men kallt

Skridskoåkning på dammen i Folkets Park ... Jag ska också - väntar bara på ett par grader mindre!

... och Hjalmar - ja, han Branting alltså - han hade julklappsmössan och pälskragen på sig, dagen till ära

Vi tänkte ta en fika ...

... märkte ni? ... jag skrev "tänkte" - och det hör liksom inte till vanligheterna eller min personlighet, så därför tänkte vi om ...

Sedan utdelades en guldstjärna till mig efter dagens goda gärning.

Hoppade in i en ung mammas bil och gungade mig ur en snövall där hon var strandsatt ... Man är väl norrlänning!

Nä, nu ljög jag ... ja, alltså om guldstjärnan, den gav jag mig själv - av henne fick jag ett tack som värmde i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar