Leta i den här bloggen

tisdag 23 november 2010

Nu måste jag lägga mig i tamejfan ...

JAY!!! ...

Ja, jag tänker IDOL ... och NEJ, jag har inte sett det men vill framföra mina tankar och åsikter ...

Vad jag förstår är Jay en kille som haft problem med droger och varit "ren" under en längre tid.

Han drattar dit, får ETT återfall och då skriks det på många bloggar "ut med honom, halshugg, han har inte där att göra, han påverkar våra ungdomar, de kommer att tycka att det är OK att knarka och om TV4 godtar detta så tar våra ungdomar efter"

N O N S E N S ... Har man en sund kontakt med sina barn och har man som förälder tagit ansvar så förstår även en 14-åring att detta tillhör själva livet om man hamnat i ett beroende ... att det är svårt, oerhört svårt att komma ur det och att man därför inte ens bör prova det, och de kan kanske till och med avstås ifrån det på grund av det.

Alla livshistorier har sin bakgrund och vem är vi att döma ... vet vi orsaken???

Jag tycker det är att idiotförklara våra ungdomar att påstå att de skulle börja knarka för att en kille i IDOL, som dessutom tagit ett aktivt val att sluta med droger, fått ett återfall ... oerhört naivt!

Om vi halshugger alla som misslyckas men haft för avsikt att göra bot tycker jag vi pratar smygrasism. Då kan vi ju börja halshugga alla som är sjukskrivna, förtidspensionerade eller lista olika diagnoser som godtagbara eller icke godtagbara ... listan här skulle bli längre än jorden runt, varv efter varv!

Vi delar upp oss i "vi och dom", fyar och slår oss själva för bröstet trots att vi sitter där med vinet i stort sett varje helg, somliga mer och andra mindre ... och vissa snudd på missbruk (fast de behåller jobbet för de behöver inte lämna prover)

Alla ... ALLA borde få en andra chans och det säger jag utifrån min yrkeserfarenhet. Ingen ska brännas på bål innan chanserna att göra bot och bättring getts tillfälle att prövats eller chanserna förverkats!!!

Jag skäms över den häxjakt som många bloggare håller på med ...

Tumen ner - och vi borde kanske sopa rent framför egen dörr först innan vi halshugger andra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar