Leta i den här bloggen

onsdag 28 juli 2010

SJ, SJ gamle vän

I måndags gjorde SJ mig förvirrad, inte för att det är så skärskilt svårt men ...

Nere på stationen i måndagskväll - rätt dag och rätt tid - för att möta ett stycke mor och storasyster fick jag liksom ta mig en funderare om jag fortfarande befann mig i Europa ...

Ja, inte för att det var en alldeles fantastisk och varm kväll utan om SJ och jag befinner oss i samma tidszon ...

23:15 hos mig = 01.30 hos Statens Järnvägar förSenade Järnvägar

Ledsnade liksom lite på springet mellan bil och perrong så jag körde helt enkelt in på bussterminalen och sällade mig med de andra taxibilarna ett par meter från perrongen ...

Man får ha egna trafikregler när nöden kräver det ... tror jag

... för inte vill man ju missa ett norrlandsfrämmandet ... särskilt inte då det var sex år sedan vi sågs ...

Nu blir det Ven och cykeltramp ...

God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar