Leta i den här bloggen

torsdag 1 juli 2010

Jag vaktar som bara den

Sötaste dottern flög till Malta i morse och en öm moderkaka lovade i ett svagt ögonblick att vara hovdam till katten Olle

Jag är tacksam att han är "katt" eftersom det tydligen krävs ett halvt A4-papper av instruktioner för att jag ska klara av att sköta denna herre. Vågar inte tänka på hur långa förhållningsreglerna kommer att vara den dagen jag har den äran att vara mormor ...

... sedan hittade jag ett paket under instruktionerna ...

rafs, slit, rafs ... papperet åkte av i ett nafs

och i paketet låg de senaste antirynkkrämerna som finns på marknaden ...

Det är förmodligen någonting hon vill ha sagt med just den här typen av presenter - har bara inte listat ut vad ...

Men jag har i allafall fattat att det lönar sig att vara snäll ... alltid något ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar