Leta i den här bloggen

måndag 31 maj 2010

Nu är han utsparkad

... den yngste av mina gökungar ...

Jomenvisst, nu blir han snart med lägenhet ...

Efter övertalning från den bästa mamman han har ... blir det bara ett stenkast  från "navelsträngen" ... liksom dottern, fast hon i motsatt riktining, 5 minuter åt vart håll.  Gäller liksom att placera ut dem strategiskt så man når dem så där i en handvändning!

Det finns både för- och nackdelar med att bli barnlös, singel, övergiven ...

Jag kommer att sakna en diskad disk, tvättad tvätt, enormt trevlig underhållninga a´ la Robert "Teddan" Gustavsson, men det finns EN sak som jag ser fram emot att slippa ...

... en CURRYSTINKANDE lägenhet ...

Så fort den viktigaste personen i hans liv är borta har här lagas mat med 1 kg Curry ... till grymt lite kyckling och om det är något jag har svårt för så är det doften av just denna krydda ...

Sedan, liksom när det passerat hela kroppskanalen och kommer ut i en annan ände så ... ja, ni förstår ... då är det inte nådigt att dela lägenhet med någon som var ett lite knyte en gång för 21 år sedan ...

Grattis pågasnöre till lägenheten! ... Tänk inte på mig, närå ... jag kan sitta här i min ensamhet och putsa ett silver jag inte äger ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar