Leta i den här bloggen

tisdag 27 april 2010

Helt seriöst ....

T R Y N H A J E N ...

Hur många av er får kalla kårar?

Inte för att man som jag dessutom känner ett djupt obehag ... utan att det också gräver orimliga hål i en ansträngd budget ...

Framförallt om man levt själv med sina barn utan vidare uppbackning av "spermadonatorn", som verkade glömma det där med inbetalningarna titt som tätt ... mest titt ... fast även jäkligt tätt ...

Behöver du ett hjärtbyte betalar du 300 kronor vid inläggningen ...

Har du däremot problem med dina tänder eller munhåla i övrigt så räknas inte denna kroppsdel till "kroppen" ... och det gör mig vansinnigt frustrerad.

För sex år sedan skrev jag och en kollega en artikel i Skånska Dagbladet om den skrämmande och urusla tandstatus våra klienter har på grund av långvarigt medicinerande av psykofarmaka ... men tyvärr måsta jag säga att upptäckten av att Sveriges befolkning i stort allt mer sällan uppsöker tandläkare gör mig ännu mer frustrerad ...

... och nu ska regelverket skärpas ytterligare när det gäller våra unga som ingått avbetalningsplaner i nån slags flummig försäkring ...

Hädanefter gäller inget annat än bastandvård ... Fan ta den ungdom som slår ut sin tand ...

B A N K L Å N väntar ... och har du inte ekonomi så skyll dig själv din, snart tandlöse jävel!!!

I Sverige ... I verkligheten ... Anno 2010 ...

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar