Leta i den här bloggen

tisdag 16 februari 2010

Nästan på "speaking terms"

... idag har han med förnamnet Gösta och efternamnet Kattfan, numera endast tilltalad som F A N fått både vatten och mat och sluppit stå kedjad vid elementet i ett stelnat cementblock utan tillgång till kattlådan ...

Överordnad har till och med kammat och nästan talat vänligt till den fyrbenta tingesten ...

Hon, som basar över stor trerummare har dessutom lånat ut sitt knä för en timmes sömn och lite smekande rörelser över svart, blank päls ..

Jag hörde dessutom att hon ropade på honom nyss för att erbjuda lite räkor ...

Gösta och jag = sant .... tills nästa gång han leker Kobra och ger mig Pasteurella multocidabakterien ... eller vad det nu var den hette ... bakterien min kära katt delade med sig av som fick läkaren att skrämma skiten ur mig ...

Men det är väl kärleksfullt att han delar med sig?

Jag älskar den här skitkatten ändå ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar