Leta i den här bloggen

söndag 22 november 2009

Jag - plutonchefen

Grindarna öppnades på F17 i Kallinge ... vi fick köra ända in till flyghangaren. Strategiskt utplacerade stod dessa soldater som levande vägskyltar och dirigerade in mig ....

Helt plötsligt fick jag HALT av en grönklädd person med nått K-pistliknade vapen i högsta hugg .... Jävlars, tänkte jag ... nu har jag kört fel och är inne på nått "hemligt" område eller så har jag förirrat mig ut på någon av landningsbanorna ... det skulle ju liksom inte ha förvåna någon som känner mig ...

Den grönklädde knackar på rutan och frågar om jag fört in någon kamera på området, det är inte tillåtet och måste i så fall beslagtas ...

Ja ... pep jag ...

Då tittar jag upp och ser en hånleende avkomma som säger .. "Skojar bara mams" ...

Soldaterna ligger på sin slutövning och muckar om två veckor. Tält är det som gäller med alla bekvämligheter ...

Åtta diskmaskiner tillgängliga samtidigt ...

Härliga arbetsytor i köket där maten kan beredas ...

Luftiga rum med högt i tak, charmigt och snudd på 5-stjärnigt!

Sedan fick jag utbildning på hur man bygger bivacker och skyddsvärn ...  Hur man använde en mörkerkikare och jag blev varse om att jag knappt orkade lyfta skyddsvästen ...

ÄRTSOPPA blev det och pannkakor och sylt, därefter varm saft, kaffe och kanelbullar ...

Så nu kommer GK, Gösta Kattfan att få ett helsike ... för här kommer det att "ges fyr" från onämnd kroppsdel i natt ...

Men det var en givande dag och jag skulle nog vilja påstå att "Plutonchef" numera borde läggas till mitt CV  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar