Leta i den här bloggen

fredag 25 september 2009

SJ, SJ gamle vän ...

Tänkte fira jul hos föräldrarna i Sollefteå ... Har liksom inte varit hemma på fem år ...

Nu gick det inte att boka så långt i förväg men jag ville så klart veta vad denna lilla tripp skulle få för konsekvenser på julkassan ...

Gjorde en förfrågan på vad en tur- och retur med tåg Malmö-Sollefteå skulle kosta och fick en smärre hjärtinfarkt ... om jag fick en hjärnblödning är svårt att säga eftersom jag troligtvis inte skulle märka någon skillnad ...

16.200 riksdaler för mig och kottarna och då åker de billigare ... SJ försäkrade att de gett mig det billigaste biljettalternativet.

Soldatsonen åkte till USA för 4000 kronor förra nyåret och har nu tillsammans med flickvännen beställt en resa till Thailand för 14.000 kronor ... för TVÅ!

Vad säger man? Inte konstigt att det går fem år mellan besöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar