Leta i den här bloggen

lördag 29 augusti 2009

www.klantarsle.nu

Cyklade bort till Willys, handlade och satte tre fulla matkassar på cykeln ... och en löjligt stor handväska ...

... då började det regna rejält, en kasse gick sönder och en Stattinska räddade sig ifrån en praktvurpa i sista sekunden.

Det gick inte lika bra för två år sedan när jag bodde i Lund och skulle cykla ner till stan och träffa dottern ....

Är ju av naturen ganska bekväm, ja rent utav lat emellanåt så kan jag, så genar jag för att göra en cykeltur några meter kortare.

Hittade just en sån fin genväg. Genom en fem meter bred häck där man liksom klippt upp en gång...

Susade genom häcken men ...

... i slutet av häcken fanns en avsats, en mur och vägen låg liksom en meter lägre där ...

Katapulteffekten var total och jag tumlade runt med, en nu obrukbar cykel ....

Blodig och försenad mötte jag dottern. Blev beordrade ett sjukhusbesök .... Äsch, lite skrubbsår det går över tills i morgon ...

Kvällen slutade på operationsbordet med avslitet ledband och min nyinopererade tumprotes i spillror.

... det ska va en Stattinska till sånt här

... och nu kräktes Göstakatten på golvet dessutom ...

Vilken härlig dag tralalalala, man blir härligt glad traalalala ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar