Leta i den här bloggen

onsdag 20 maj 2009

SUPA

Japp, det är precis vad jag ska göra ... INsupa frisk luft och våren som faktiskt mer liknar högsommar! Kvällsaktiviteten i kväll är cykling runt om i parkernas stad! Kanske blir det någon vätskekontroll ....

Insatssoldaten äntrade hemmet efter två veckors tjänstgöring i berggrummet i Hästveda. Elva dagar hemma under öm moders beskydd och omändertagande blir det! Så lycklig han måste vara pågasnöret!

Lumparhistorierna var trevliga att lyssna på men när jag förstod att jag halkat ner på andra plats i "bästakockligan" funderade jag starkt på att utackordera det lilla muskelpaketet! Hur har han mage att trampa denna moder på ömma liktornsangripna tår, hon som fött och format honom till den bästa sonen på jorden?

Det hade väl räckt om han sagt att "maten är jättegod" men istället säger han "förstår du morsan vilken god mat vi får" .... TRE... TRE gånger inom loppet av några minuter! Helt plötsligt blev jag liksom lite lomhörd  och försökte frenetiskt vissla en stump men snusklutten under den minimala överläppen gjorde att jag endast kunde få fram nått slags väsande ...

Hemmet i oordning men det känns rätt okej!

Helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar