Leta i den här bloggen

tisdag 26 maj 2009

Plågad

har jag minsann stundtals varit under dagen

Solen har varit obarmhärtig mot "kvinnan från vidderna", Stattinskan från mygg- och knottäta Ångermanland ...

Blev ju liksom inte särskilt mycket bättre då jag efter jobbet fick sadla den vita springaren och med rekordtramp cykla iväg för att inhandla något ätbart till hårdtränande son. Höll på att glömma maten eftersom jag endast hade snus uppskrivet på min lista, det var liksom prio ett!

Trängdes i cykelrusningstrafiken på väg hem mot residentet. Lyckades inte med konststycket att både cykla, väja för andra cyklister och öppna snusdosan samtidigt .... att stanna hade medfört stor risk för nedmejning!

Genomsvettig och aningen andfådd, trots god kondition (???) slängde jag kassen på golvet och son med kurrande mage tog vid och packade upp varorna och undrade lite försynt varför jag övergått till lössnus ....

Men va faan? ... genomsvettig och dessutom "milt" tjurig över att manlig snusande expedit haft "knäck i lurarna" susade jag tillbaka genom halva stan till butiken med inkompetent kassör, nu plaskvåt och högröd om kinderna.....

Den här gången la jag in prillan direkt när dosan hamnade i min hand och som i ett trollslag landade glorian över mitt något trötta huvud och sura nuna!

(Men guuud va långt det här blev...)

Nåväl, har i allafall suttit och ätit under Näsduksträd i dag och jag har väl sällan skådat nått så märkligt, det ni!

Och för att imponera ytterligare kan jag meddela att jag tackat nej till trevligheter ikväll för här skall en stor trerummare saneras av trött och solsliten övergångsålderskärring!

Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar