Leta i den här bloggen

tisdag 21 april 2009

Tio stycken ... VA?

Idag när jag kom hem för att sätta mig med de skrivarbete jag hade kvar att göra ringde det på min porttelefon.

-Det är från Lathyrus Blomsterhandel (varsågod, den gratisreklamen bjuder jag på), vi har blommor till dig!
-Jag väntar inga blommor och jag fyller inte år heller (gud bevars)…
-Det står X-gatan 43 C
-Jamen du får väl titta på namnet (tänk att man ska behöva tala om för blomsterbudet hur han bör göra... är han inte läskunnig?)
-Det står ditt namn … (ojsan)

Trycker på ”släppa-in-knappen” och strax plingar det på min dörr.

Prasslar otåligt med papperet och får sedan fram tio, stora, mörkröda rosor …

Har mig veterligen inte gjort mig förtjänt av dessa!

Tack, tack, tack goa MVG för överraskningen!

Vilken kanontisdag det blev! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar