Leta i den här bloggen

söndag 22 mars 2009

Rundar av

Att jag aldrig lär mig... stoppar i mig mat som om det skulle bli svälttider eller någon form av naturkatastrof...

Sitter utslagen i soffan och kämpar med andningen, den fulla magsäcken trycker liksom mot lungorna.

Några flinka fingar till disken var inte tillgängliga idag, trots fjäsk, mutor och direkta hot... Men nu slipper jag klia dottern på ryggen och kan sitta och titta på alla TV-program tills jag blir fyrkantig i nunan.

... men vänta nu.... det där med att "vänta på något gott" har gett utdelning. Minsann tror jag inte att det börjar röra på sig ute i köket... någon spolar i vatten i diskhon, det slamras med bestick och tallrikar... Nu åker jag på "ryggkli" men det får jag väl stå ut med.... Tack Moagumman!

Skön slummer till er alla. Själv somnar jag väl i soffan några timmar innan jag mitt i natten staplar ut till toaletten för vidare steg mot bingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar