Leta i den här bloggen

onsdag 25 mars 2009

Inga rediga tankar

Vaknade och var hyfsat pigg. Solen sken, det skulle säkert bli en bra dag det här...

Iväg till arbete.... segt .. nått som inte stämmer. Får inte ihop tankarna och kroppen känns blytung och det mesta går i ultrarapid ...

Väl hemma, en inventering i kylskåpet ... här var det gott om ingen mat fast det skadar väl i och för sig inte inför kommande badsäsong men det ekade också tomt på bubbelvatten och det är liksom krisläge, vi snackar riktig kris!

Hojar ned till Hemköp, det blåser och går tungt.... Kallt om öronen är det också och jag är stelfrusen om högerhanden eftersom jag bara hittat en fingervante. När jag ska böja mig ned för att låsa vita faran börjar snoken läcka också, en sån där snuva som liksom inte går att "snora in".

Proviantering... eller rättar sagt snus och bubbelvatten och försöker sedan betala med bensinkortet ... det blir liksom kortslutning.... i dag igen!

På väg hem hamnar jag i nått butiksrån men det väcker inte ens min inneboende nyfikenhet, jag lever ju efter "nyfiken vill jag inte dö". Polisbilar, polisbilar, polisbilar... Cyklar hemåt och svär förbannelser över alla trafikljus som hånfullt lyser rött.

På gården kommer det... kväljningarna... Magsjukan är ett faktum och den enda rediga tanken under dagen kommer lite olämpligt när jag knäböjer framför "altaret" och tömmer mig... Jag är sugen på laxpudding!!!!

Snälla ge mig ett gott recept... här och nu!

Bilden lånad från alltommat.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar