Leta i den här bloggen

måndag 23 mars 2009

Cykla baklänges

Måndag, ojämn vecka ... då är det jobbhandledning hos psykologen... Dit kan jag ta mig med taxbenen frenetiskt trampandes på stålhästen.

På innergården strålade solen men utanför trygga oasen, ja den heter faktiskt så, rådde styv kuling som träffade mig rakt i fejan och ned genom min stora trut.... chippade svårt efter andan och fick hostattacker.

Efter en stunds återhämtning hoppade jag upp på vita springaren men kom banne mig inte en meter... fick liksom bromsa för att inte rulla baklänges. Växlade ner till "lättrampat", försökte cykla ståendes men efter två meter tröt krafterna. Vägarbetarna som jobbar utanför mitt hus fick en gratis paus och jag förstod att jag gjort dagens goda gärning med min uppvisning... Trevligt att kunna vara stand upare utan att ha de intentionerna.

Fick helt sonika ta en annan väg som innebar medvind... ja jädrar vad det flög... Behövde knappt ta ett enda cykeltramp för att ta mig till slutdestinationen.

Fotbollskväll med korpen och jag hoppas att jag får med mig en dotter hem som inte behöver kryckor den här gången... Hur ska hon annars kunna diska, städa, bädda rent och serva mig när jag är trött och har halvtjurig attityd när kärringaköret och vallningar gör sig påminda?

Bilden lånad från www.naturochmiljo.fi/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar