Leta i den här bloggen

onsdag 18 maj 2011

En annons eller

eller bara lite smygreklam till Sveriges bästa försäkringsbolag?

Jag har alla minst tre försäkringar i det här bolaget - och när jag skulle ändra min bilförsäkring för det här bensinslukande undersköna monstret, som är gudagod att köra och som har underhållning för dem som sitter i baksätet, trodde jag att det skulle vara gjort i en handvändning?!?!

Att bo i innerstaden och ha en stor bil kostar nästan tusen kronor i månaden med helförsäkring!

Jag: Jag skulle vilja ändra min försäkring från HEL- till TRAFIKFÖRSÄKRING
Gulliga E: Fast det går inte, för din försäkring löper inte ut förrän i augusti!
Jag: Ajaj, nu är det så att jag blivit arbetslös för första gången i mitt liv, jag har bilen ute till försäljning och kör den inte längre
Gulliga E: Vänta lite ...

Jag väntar och jag väntar och biter på naglar ...

Gulliga E: Du, nu har jag pratat med mina kollegor och vi gör ett undantag för dig. Självklart ska vi hjälpa dig! Skicka bara ett mail om att du vill ändra din försäkring ...
Jag: Vad blir månadskostnaden nu då?
Gulliga E: Runt 200 kronor!

En bekant, som är jurist och får sitt arvode från klienternas försäkringsbolag säger detsamma, LÄNSFÖRSÄKRINGAR är outstanding!!!
Ja, då ligger det väl någon slags sanning i det!

Att säga att Folksam och andra försäkringsbolag ligger på pengarna när någonting händer - nått sånt elakt skulle jag ALDRIG säga i bloggen ...






16 kommentarer:

  1. Men det var ju snällt av dom :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. himla bra att de fixade det,

    SvaraRadera
  3. Dessa försäkringar. Ja jag säger då det. Men det är vad det är skönt att du fick den sänkt i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det ordnar sig med försäkringen.

    SvaraRadera
  5. Äntligen hör jag av från dej.Trodde att du var sjuk.Har ringt dej! Va bra att du fick ändra försäkringen.Nattikram!

    SvaraRadera
  6. Kundfokus! Själv håller jag alltid tummarna att jag ska slippa använda försäkringen för det är alltid massor av krångel tycker jag.... Men så har jag inte Länsförsäkringar heller ;-)

    SvaraRadera
  7. Folksan ÄR så bra!
    De har jag bara bra att säga något om!
    Ps. superfin header!!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Sånt uppskattas! Kunden har alltid rätt...att få hjälp.

    SvaraRadera
  9. Grattis!! i denna försäkringsdjungel:)
    Hmmm...har ju Folksam..???
    Kraaaam
    & välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  10. Vad bra att dom kunde fixa det till dig. Kul att se att dom inte alltid är så himla stelbenta!
    Grattis till dig :-)

    SvaraRadera
  11. Visste inte att man inte kunde försäkra "ner" bilen om det inte var huvudförfallodag men att man inte får försäkra "upp" utan ett intyg från aukoriserande (stavning) verkstad så att de okejar den det visste jag.

    Sv: ja du, den klockan det föll jag sannerligen för ;)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar dom också, har både bil o hemförsäkring där.... funkar jättebra

    SvaraRadera
  13. Har alltid haft Folksam och alltid varit helnöjd. Inte en enda gång har de krånglat. Har en kompis som hade Länsförsäkringar och han råkade ut för en krock, sedan dess har han gått över till Folksam. Så det är nog lite olika där. kramiz

    SvaraRadera
  14. Nej nått sånt skulle du väl aldrig skriva *ler*
    Pappa hade en tilläggsförsäkring genom OK som inte gick att bli fri, tror det var ett annat bolag än länets. Trots att fadern var död och bilen såld så var vi tvungna att betala tills bindningstiden var slut... Ända till jag talade om att jag skulle ringa Sverker!

    SvaraRadera
  15. Ajdå. Och jag som gått från Länsförsäkringar till Folksam...

    SvaraRadera
  16. Skönt att de är så tillmötesgående. Informera dem om att du gör så bra reklam för dem i bloggen. Kanske lite extra rabatt då ;)

    SvaraRadera