Leta i den här bloggen

fredag 14 januari 2011

Snorkling i Röda havet

Jag bangar inte för någonting - inte ens flygresor fast jag är paniskt rädd (flygresan till Egypten återkommer jag till i ett annat inlägg ... jaja, jag vet ... ni får stå ut med lite Egypt nu)

Första äventyret var snorkling i Röda havet - dock utan närkontak med hajar - men vad är en snorkling för en Stattinska utan olyckor och andra, inte medräknade "missöden"?

Den enda dagen det blåste "styv kuling" begav vi oss ut med båt och strandade först på Paradise island för att testa snorkel och cyklop inför kommande "dyk"

Sedan bar det iväg ut till korallreven ...

Dykguiden: Tänk på att inte ta på korallen - här finns en speciell korall som man kan få brännskador av ...

(... och hade jag varit lite effektiv, nu när jag varit hemma i 20 timmar så hade jag framkallat bilderna från undervattenskameran - men det är jag ju inte) (nähä, för jag har hämtat en dotters Ollekatt i Lund och samtidigt haft tvättstugan i Malmö)(och om det är något som jag inte gillar så är det dom här parantesmeningarna)

Som sagt ... höga vågor (trots att man simmat i Svenska simlandslaget) kan föra en både hit och dit ... och naturligtvis förde det denna bloggägare rakt mot korallrevet!

Lite blodvite uppstod men det hindrade inte en äventyrare att dyka ner och titta på Muränan som kunde lockas fram med lite mat och samtidigt kunna "klappa" mängder av fiskar med fantastiska färger och former ...

Okej då ... ska inte plåga er längre - det är ju dock fredagkväll och dags för mys!

Habibi - Ali Café

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar