Leta i den här bloggen

lördag 1 januari 2011

Gravallvarligt

De "seriösa" nyårslöftena jag skrev i går var tydligen så ouppnåerliga att de fladdrade iväg i cyperrymden ...

Men ett nyårslöfte är att inte "ge upp"

1. Jag ska inte lära små oskyldiga barn i kassakön en massa hemsnickrade svordomar på grund av mitt bristande tålamod - det får räcka med de gamla hederliga

2. Jag ska inte köra bil med uppfattningen att jag tror att det är "jag först" - jag ska se till att alla andra bilister också förstår det

3. Jag ska inte titta så mycket på TV - jag ska titta mer för det är säkert en massa bra program jag missade förra året.

4. Jag ska inte skjuta upp till morgondagen - jag skjuter upp det till nästa vecka i stället

5. Gymma mer - och inte ägna så mycket tid åt att titta på när andra människor snygga män gymmar

6. Inte köra bil över tunn is

7. Inte ta så illa vid mig när jag misslyckas - utan försöka skylla det på någon annan istället

8. Ägna mig åt barn som har en förälder som försummar dem - mina egna

9. Vara precis den jag är - på gott och ont

10. Inse att det nog egentligen, trots allt inte är så jäkla svårt att hålla sina nyårslöften

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar