Leta i den här bloggen

torsdag 14 oktober 2010

Mäh .. eller ojsan då

Klädnypor ligger framme ifall det luktar ...

Idag skulle jag ha ett möte på en vårdcentral.

Klienten kom inte men jag passade på att berätta att jag skulle sluta mitt arbete, att kommunen halverat tjänsten och att den skulle ut på entreprenad.

Läkaren blev mäkta förvånad, undrade hur det skulle gå med mina klienter och (här växte jag ett par centimeter, alltså på höjden. Det på bredden klarar jag av på egen hand) att man tyckt att jag varit ett nav, spindeln i nätet och att man varit så tacksam att jag funnits med i den sociala biten och att det underlättat den medicinska vården.

Jag hasplade ur mig lite på skoj:

Jag: Ojsan, men då kan kanske ni kan anställa mig i stället, som Socialkonsult eller Case manager!

Läkaren: Vilken bra idé. Vi har ingen kuratorer på våra vårdcentraler och det hade varit en oerhörd hjälp. Kan du inte ringa min chef, han heter ...

Så nu sitter jag här och försöker tänka efter hur jag ska lägga fram mitt förslag för VD:n ...

... om inget annat, om det inte leder till något  ... att ha försökt duger gott!

... och som om det inte räckte så fick jag via ett telefonmeddelande idag veta att Malmö är intresserad av att ge mig samma uppdrag som jag har haft i annan kommun under åtta år!

Nu blev det mycket, men jag bubblar av spänning och eventuellt nya uppdrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar