Leta i den här bloggen

söndag 27 juni 2010

Tillsynsman(kvinna)

Jamen då så ...

Nu har man varit och inspekterat sonens nya lägenhet ...

Synat möblering och inspekterat skåp ...

Känner mig lite stolt ... Ja, inte över honom utan över mig själv ...

... det var ju trots allt jag som fick erbjudande om att hyra denna charmiga lägenhet ... mitt på Möllans bästa läge ...

Men vad gör man inte för en avkomma och den sötaste och raraste "svärdottern"???

Sedan passade jag på att skrämma upp vår "gårdsfru" på gården också ... när jag ändå var igång, liksom ...

Ring, ring ...

Jag: "B", jag har total översvämning i både köket och på toaletten och nu är det så illa att vattnet snart flyter nedför trappan i trapphuset ...

B: Men herre gud ... då ska jag ringa ...

Jag: Skojar bara, skulle bara tala om att sonen lånat en skurhink från tvättstugan ... så du vet var den är liksom ...

... f´låt "B" ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar